donderdag 21 januari 2010

COMPUTERLOOS!!!


Bijna vier jaar lang heeft mijn PC mij trouwe dienst gedaan. Maar gisteren kwam dan toch het onvermijdelijke. Mijn computer heeft zijn laatste data uitgeblazen. Kapot beyond repair. Ik was opeens computerloos. Ik had het kunnen zien aankomen. De laatste maanden begon het eerst zacht zoemende geluidje langzaam te veranderen in een snerpende schreeuw om hulp. Maar toch overvalt het je compleet onverwachts.
Computerloos..... en nu?

Je bent opeens 20 jaar terug geslingerd in de tijd. Een hele brok beschaving word opeens uit je leven weggerukt. Hoe deed je dat vroeger zonder internet? Gelukkig hoef ik momenteel niet te eten want ik heb geen idee wat het nummer van de pizzeria is. Even op telefoongids.nl kijken is er natuurlijk ook niet bij. Hoe deden we dat vroeger ook alweer? Oh ja, een telefoonboek.... die heb ik niet. Dacht dat ik die niet nodig had. Ik heb toch internet! 008 nummerinformatie, waar je vroeger voor een paar dubbeltjes drie telefoonnummers in één keer op kon vragen, is vervangen door het € 2,- euro per telefoonnummer 1888 waar dames die met sponzen op hun borsten de auto wassen (volgens de reclame) de telefoon opnemen. Aangezien ik weinig met die dames opheb en 2 euro echt teveel vind is dit ook niet echt een optie.

Ik heb tegenwoordig ook echt serieus geen idee hoe ik mijn bankzaken zou moeten doen zonder internet. Overschrijvingskaarten zoals vroeger, bestaan die nog? Ik heb ze niet. Cheques bestaan ook niet meer. Wat nu? Pinnen en contant gaan brengen? Of van het geld dat ik uitspaar omdat ik mijn rekeningen niet kan betalen een nieuwe computer kopen....

Om nog maar niet te spreken over mijn sociale leven. Hoe hou ik iedereen op de hoogte als ik niet ff vlug een berichtje op hyves kan posten? Mijn 1000 sms-jes bundel zal zo uitgeput zijn als ik iedere keer alle 106 mijn vrienden een berichtje moet sturen. Ik kan niet eens meer gluren bij de Buzz wie een berichtje naar wie stuurt en vooral ook waar het over gaat. Oh nee, ik raak in een isolement!

En dan de tijd die je opeens overhoud. Ik betrap me erop dat ik toch wel erg vaak ff vlug achter de computer kruip om ff mijn mail te checken om dan vervolgens door te klikken naar de meest nutteloze sites waar een hoop info op staat waar je nooit iets mee doet. En wat komt er op TV vanavond? Gaat het regenen de komende paar uur? Zijn er nog schokkende dingen gebeurt in de wereld? Hoe laat komt de bus hier? Wat zijn de aanbiedingen bij de LIDL? Zijn er nog leuke feestjes? Ik weet het allemaal niet meer. Tot gisteren kon ik je al deze antwoorden zo geven. Nu zit ik hier, vol met vragen..... Stomme computer!

Inmiddels is het probleem opgelost en ben ik gelukkig weer voorzien van een mooie glimmende zwarte computer. Anders had ik dit berichtje ook niet kunnen posten ;)

1 opmerking:

Unknown zei

o so true! je bent nergens meer. en het zal alleen maar meer worden natuurlijk. Vooral Maik kan zich om die 'afhankelijkheid' behoorlijk druk maken. zou natuurlijk wel schelen als hij er wat makkelijker mee om zou gaan :)

Maar goed dat je weer leuke blogs kunt tikken! xLL